`Stichting LIVA is goud waard`

Hits: 6941

Lianne 09/2017

Onze prachtige dochter werd geboren. Maar 2 weken later en alle ellende die ze toen al had moeten meemaken, kreeg onze dochter de diagnose: Taaislijmziekte/CF. In plaats van de roze wolk die wij hadden mogen ervaren met haar zusje, kwamen wij direct op een helse en ontzettend zwarte wolk terecht. 8 Weken zaten wij dag en nacht bij onze dochter op de IC in het ziekenhuis van Maastricht, en dus ook in de Ronald Mcdonals huis. De weken verstreken, tot wij uiteindelijk als gezin naar huis mochten. Heerlijk, we hadden er zo naar toe geleefd. Maar eenmaal thuis merk je dat het toch niet hetzelfde is dan met een gezondkindje thuiskomen. Er was bijna geen hulp voor ons gezin. Het aanvragen hiervan gaf grote problemen, en meerdere gesprekken met de gemeente hadden wij al gevoerd. Helaas gaven zij niet thuis, en bleken wij zoals zij zeiden nergens recht op te hebben. Wij hadden geen PGB, geen hulp in huis, en geen persoonlijke begelijding. Ons complete gezin leed hieronder, onze dagen waren zwaar.

Via een tip werden wij uiteindelijk geattendeerd op Stichting Liva. Ik heb mijn verhaal per e-mail midden in de nacht geschreven en gestuurd. Omdat ik al had gelezen dat LIVA werkt met een aanmeldingsbrief, ontving ik deze vrij snel via e-mail terug met een lieve persoonlijke tekst erbij. Vanaf het terugzenden van het aanmeldformulier heeft Stichting LIVA ontzettend veel werk voor ons verzet. Het was ook erg prettig en bijzonder dat er iemand van de stichting de moeite nam om naar ons thuis te komen. Zo konden we samen goed bekijken wat wij misten in ons gezinsleven met een zorgenkindje. LIVA is samen met ons een plan op gaan maken, om te kijken wat er allemaal zou kunnen. Echt LIVA heeft ons zo fantastisch goed geholpen!

Wat deden ze dan voor ons?
-PGB aanvragen. Wat ons al 5 maanden niet lukte, was in no time door hen wel geregeld.

-LIVA regelde via een instantie dat wij 12 uur per week thuis hulp dmv van een begeleidster kregen. Zodat ik als mama van twee lieve meiden zelf even iets meer rust kreeg/krijg.

-Ze betaalde de factuur van het Ronald mac Donald huis.

-We kregen hulp van de psychologe die vrijwillig werkzaam is voor Stichting LIVA.

-We kregen bezoek van LIVA wanneer wij in het ziekenhuis lagen, en ze nemen altijd lieve cadeautjes mee.

-En we kregen een dagje weg!

- Ik kan 24 uur per dag gewoon even mijn hart luchten bij hen, en dit is soms heel erg nodig.

Er zijn nog honderden dingen die ik kan benoemen. Toen wij besloten om over te stappen van verzekeraar ging weer alles mis. Uiteindelijk besloten wij LIVA wederom te contacteren. Al snel kregen wij te horen dat zij dit wederom met spoed zouden oppakken. We hadden al 3 maanden geen inkomen gehad, vanwege de overstap. Door LIVA die met de verzekeraar en de kinderthuiszorg contact opnam, was alles zo weer geregeld. De mensen van Stichting Liva, bellen zonder pardon de verzekering, waar jij je geen raad meer mee weet of waar je geen tijd voor hebt doen zij. Ontzettend dankbaar ben ik hun hiervoor. Zonder Stichting LIVA waren wij het afgelopen jaar nooit zover gekomen. Het allerfijnste vind ik het contact dat ik had met de vrijwilligers. Alle vrijwilligers hebben namelijk in een soortgelijke situatie gezeten, zij als geen ander weten dus waar ze over praten. En ja je leest het echt goed, het zijn echt allemaal vrijwilligers. Ze begrijpen je meteen en zullen je nooit veroordelen. Het zijn de kleine dingen die het doen, als ik het nu moeilijk heb stuur ik ze altijd even een berichtje, een uur later hebben zij mij weer laten stralen.

Stichting LIVA is goud waard voor mij. ♥

Heel erg bedankt namens ons hele gezin.