Wij steunen een gezin dat al 1 jaar in het ziekenhuis verblijft, de extra kosten voor hen zijn enorm!

♡♡ Als je kind al ruim een jaar in het ziekenhuis ligt ♡♡

De afgelopen maanden steunt stichting LIVA ook een gezin met een ziek klein meisje dat al meer dan een jaar in het ziekenhuis verblijft. De zorg zou daarom helemaal voor hun dochter en de rest van het gezin moeten zijn. Maar ook dit gezin kwam onverwacht voor enorme kosten te staan. Papa moet gewoon werken, zussen naar school en dan nog deze zorgen...

De verzekering vergoedde in eerste instantie niks aan reis-, verblijf- of parkeerkosten (nu wel!). Laat staan de dubbele lasten die je hebt omdat zowel thuis als in het ziekenhuis gegeten moet worden. Inmiddels ligt dit meisje als meer dan een jaar in het ziekenhuis.

Hierbij komen standaard gezien de volgende extra kosten:
RMD verblijf €15 per nacht
Benzinekosten afstand x €0.19 (deze heb je als de rest van het gezin nog op bezoek komt)
Parkeerkosten: €27,50/€30 per dag of sommige ziekenhuizen bieden een abonnement van €30 per 2 weken
Voeding in het ziekenhuis ofwel supermarkt in de omgeving €7,50 per dag

Deze casus willen we graag even uitrekenen wat dit per jaar zou kosten:
RMD: 365 x €15= €5475
Benzinekosten stel 30km per dag: 30x€0,19 = €5,70 x 365 dagen: €2080, 50
Parkeerkosten meest gunstige scenario: €720 per jaar
Voeding voor de ouder in het ziekenhuis: €2737,50

Totale jaarkosten: €11013

In het geval van dit gezin vergoed de verzekering een groot deel en heeft stichting LIVA een deel op zich genomen. Verder kunnen ze gelukkig de lasten goed dragen.

Maar dat krijg je naast de zorgen om je kind er extra bij. Zeg nu eens eerlijk....kunnen jullie dat betalen?
De vaste lasten thuis lopen immers ook allemaal door. Het is heel belangrijk dat deze casussen bekend worden zodat deze gezinnen beter geholpen kunnen worden in toch al heftige tijden.

Help jij samen met ons mee, deze gezinnen te ondersteunen? Doneer dan via:
Deze link:

Of Stichting LIVA bankrekeningnummer:
NL96KNAB0739936778