♥Wat betekend de naam LIVA:

De naam LIVA is afgeleid van een Olijfboom, wij zullen u proberen uit te leggen waarom wij voor deze naam gekozen hebben:

Een olijfboom staat onder meer symbool voor welvaart, gezelschap, vrede, verzoening, vergevingsgezindheid, overvloed, voeding, gezondheid en vruchtbaarheid. In de Berbercultuur staat de olijfboom voor stille- en voordelige kracht. Bij de oude Olympische spelen werden winnende atleten gekroond met een olijftak, het symbool van winnaars. De olijf staat voor een nieuwe wereld, een nieuwe begin met een vernieuwde mens. Hoe omschrijf je nu de vreselijke periode beter waarin de gezinnen zich bevinden, waarvan hun kindje ziek wordt geboren, ernstig ziek is geworden, een ernstig ongeluk heeft gehad of zelfs is overleden...

De naam van de stichting was dus al snel gevonden: Stichting LIVA

♥Waarom?

Heb jij er wel eens over nagedacht dat jij in een situatie terecht komt waar veel zorg nodig is? Een zware tijd rondom de bevalling, een ernstig ziek kind, een kind dat een ernstig autoongeval gehad heeft... of wat als je kind komt te overlijden gewoon plotseling of door een lang ziekbed...

Er zijn heel veel ouders in Nederland die het water aan de lippen staat omdat ze inmiddels al bijna "alles" hebben gegeven. Er zijn ouders die hopen dat het salaris deze week gestort zal worden, zodat ze een tank benzine kunnen betalen om met hun kindje naar een ziekenhuis 150 km verderop kunnen gaan. Kun je je dat voorstellen? Wij van Stichting LIVA wel, en daarom bestaan wij ook. Wij vragen toch niet veel? Want jij zou er toch "alles" voor over hebben om je kindje gezond te krijgen? Dan steun je toch ook een andere ouder?

♥Wij zijn er:

Voor steun en hulp in alle opzichten, in Nederland. Dat kan bij een zware tijd rondom de zwangerschap zijn, maar ook bij (langdurige)ziekte / ongeval en/of het overlijden van je kind ( kind tot en met 18 jaar ).

Via Email ( contactformulier ) kunt u een aanvraag indienen bij ons. Wij zullen u dan een intakeformulier toezenden. Iedere aanvraag nemen wij serieus in behandeling. Samen met een team van vrijwilligers pluizen wij alles uit, zodat wij met een mooi en passende reactie/plan kunnen komen. LIVA zal uiterst zorgvuldig en vertrouwenlijk met uw gegevens omgaan.

Vanwege de grote hoeveelheid aanvragen, kan het momenteel helaas langer duren voordat u een reactie krijgt.

♥Maar voor wie is LIVA er nu echt?

* Moeders die vroegtijdig voor de geboorte een lange tijd in het ziekenhuis moeten verblijven, en soms een erg lange tijd erna moeten blijven.

* Soms is de bevalling enorm zwaar, is de moeder ernstig ziek geworden, of is de baby(s) niet oke, waardoor het soms enorm zwaar kan zijn.

* Wanneer je een ziek kind hebt, of je kind heeft een ongeluk gehad.

* Als jouw kind helaas is komen te overlijden, dit kan plots maar ook na een (lang) ziekbed zijn.

♥Wat?

Wij proberen op alle mogelijke manieren deze 'gezinnen' te ondersteunen.

♥LIVA heeft 2 Doelen:

Doel 1:
Doneren van :Benzinekaarten, parkeerkaarten, maaltijdbonnen, kosten voor verblijf ouders, kadokaarten voor zieke kindjes etc. Daarnaast hulp bieden in het regelen van verzekeringswerk, WMO, PGB, Begeleiding en hulp thuis, psychische hulpverlening etc.

Doel 2:
Ons tweede doel is om locaties te contacteren / realiseren waar mensen volledig gratis kunnen verblijven. Zo zijn de ouders ten alle tijden in de buurt van hun kind die in het ziekenhuis verblijft.

♥Voorwaarden:

Aanmeldingsvoorwaarden:

• Er is sprake van een ernstige situatie rondom de zwangerschap of uw kind heeft een chronische, terminale, levensbedreigende ziekte of een handicap
  • Jullie wonen of verblijven in Nederland;
  • Het kind is tussen de 0 en 18 jaar oud
  • Het kind is nog niet eerder geholpen door Stichting LIVA
Door de vele aanvragen, kunnen wij helaas niet iedereen helpen, natuurlijk doen wij ons uiterste best!

Tekst uit het magazine van kinderthuiszorg Nederland :http://kinderthuiszorg.nl/

Nederland behoort tot de top van Europa en iedereen is 'goed' verzekerd. Geen reden dus voor financiële zorgen als je een langere tijd in het ziekenhuis moet verblijven, of als je kindje ziek is. Ja, dat denkt iedereen, maar is dat wel echt zo? Veelal houdt het niet op bij medische kosten. De gehele financiële situatie zal enorm veranderen. De zorg van een ziek kind kost veel tijd, en is een zware mentale belasting. Vaak moet een van de ouders deels of zelfs volledig stoppen met werken, waardoor de totale financiële situatie erg verandert.

Tegelijkertijd worden de uitgaven vele malen hoger. Er zijn soms hulpmiddelen nodig en soms ook aanpassingen in huis. Sommige kinderen hebben speciale voeding die niet altijd wordt vergoed. De reis, parkeer en overnachtingskosten en het ziekenhuiseten slokt alles op voor de ouders om bij hun kindje in het ziekenhuis te kunnen zijn. Maar ook meerdere afspraken per week in het ziekenhuis waardoor reis- en parkeerkosten oplopen en vaak is er fysio/logopedie nodig waardoor je veel uren kwijt bent.

De combinatie van minder inkomen en de hoge extra kosten zorgen ervoor dat deze gezinnen in zware moeilijkheden raken. In Nederland is er veel geregeld, maar helaas is hier in Nederland niets voor geregeld...

Leave your comments

Post comment as a guest